KAYAKING CAMP

Jag är hemma igen.

Vi träffades på skolan vid 9-tiden i måndags och åkte till Mavora lakes i minibussarna. Väl där satte vi upp tälten etc. Vi delades upp i två grupper och första gruppen paddlade kajak medan vi i grupp två samlade ved och gjorde i ordning. När de andra kom tillbaka var det vår tur att paddla. De lärde oss att paddla in och ut it eddies (stilla eller motsatt strömmade vatten som orsakas av ett föremål i vattnet). Jag gjorde det perfekt på första försöket. Den ni! Jag har tydligen talang när det kommer till kajak. Vi paddlade ner för några rapids och övade rescues. Sist gjorde vi x-rescues som är när man tippar över och lossar sin spray skirt så att man hamnar i vattnet. Man tömmer kajaken på vatten och klättrar in igen. Gissa om det var kallt. Vattnet var svinkallt, och solen gick ned så jag frös som jag vet inte vad resten av kvällen fast att jag hade underställ, fleece och två jackor på mig. Vi grillade marshmallows and någon deg som Lena och Lilli hade gjort.

Andra dagen väckte de oss 7.30 och tvingade oss att bada. Det var svinkallt. Vi paddlade vi kajak på morgonen ner till the student thriller (first rapid) där vi paddlade genom "gates". Jag tippade över, men det gjorde alla tjejer i min grupp så det var okej haha. Sedan åkte vi ned för en "slide" innan vi gick tillbaka till lägret.
På eftermiddagen raftade vi ned för floden. Vi var för många i vår raft så jag utsågs till navigator vilket innebar att jag var tvungen att stå up och hålla i ett rep för att hålla balansen. Vi var tvugna att tippa över som del av kursen och det var så kallt, jag fick i princip panik i vattnet. När vi kommit upp var jag kall eftersom att jag inte paddlade så jag kunde inte göra den andra raften.

Sista dagen var det meningen att vi skulle upp och bada igen vid 6.30, men de skonade oss och lät oss sova till 7.30. Vi packade upp och åkte på en sista raft innan vi åkte tillbaka till skolan. Jag hade världends bästa dusch när jag kom hem.

Vi har spenderat kvällen med att göra cheese rolls till Ellas school fair som jag ska hjälpa till med på lördag. Jag sjöng Sveriges nationalsång och "blinka lilla stjärna" för dem. Och så försökte de uttala mitt namn svenskt, det var för svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0