RIVERTON

Hej. Vi ar i Riverton. Vi kom hit i onsdags och sedan dess har det fullkomligt osregnat varje dag. Bara for att vi akte till sommarhuset. Men vi har badat i havet anda. Vi har tagit med hastarna sa Trudy, Maddie, Sebastian och Cracker spenderar sina dagar ute pa Wakapatu. Haromdagen red vi trots regnet. Vi red genom hagarna till the sand hills och ut pa stranden dar vi galopperade. Det var nog den basta galoppen jag nagonsin haft. Maddison som i vanliga fall kan vara en aning lat satte av i full fras pavagen tillbaka. Idag ska jag forhoppningsvis traffa Jason.

Berattade jag for er om Mavora? Jag tror inte det. Forra helgen akte jag till Mavora lake med Jason och hans familj. Vi akte bat och went bscuiting. Pa kvallen fick vi besok av en pungrattsfamilj. En var typ en meter ifran mig och Jason. Den klattrade upp pa ett bord och stal en bit mat som den klattrade upp i ett trad och mumsade pa. I Nya Zeeland ses pungrattor som en pest och folk gar ut och jagar pungrattor. Antingen skjuter man dem, men de flesta kiwis vet hur man dodar dem med bara handerna.

Jag ar glad att jag fick folja med till Mavora for det ar jattefint dar, och Delwyne har velat ta med oss dit. Sa det var bra, trots alla sandflies..

Kommentarer
Postat av: sanna

heeeej även om du verkar ha det toppen där borta så tycker jag att du kan komma hem snart för jag saknar dig:)

ps tack för julklappen chokladen var typ den godaste jag någonsin ätit och jag kan inte frstå hur vi i sverige kunnat leva så länge utan de snygga mössorna vi fick =D

saknar dig massor <3 kom hem snart

2012-01-14 @ 13:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0