ROCK CLIMBING IN COLAC BAY

Under 4th period var det vår halva av outdoor rec gruppens tur att klättra. Eftersom att vädret var fint så åkte vi till Colac Bay. Colac Bay ligger precis intill Wakapatu där vår världfamiljs gård ligger. Vi åkte i mini-vans ner till stranden och gick i en kvart till några klippor där vi spenderade eftermiddagen. Jag lyckades klättra ett climb men att firas ner igen var inte alls lika roligt. Det var ryckigt och att luta sig bakåt över en klippkant var rätt så rejält läskigt ((jag var nära på att börja gråta (och de tog en massa bilder på mig)). Men jag överlevde och klättrade ett halvt climb plus abseilade två gånger. Jag är rätt stolt över mig själv med tanke på min oduglighet vad gäller klättring.


Colac Bay off google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0