10 DAGAR I EN BUSS RUNT SYDÖN

Igår kom vi hem från sydöresan. Vi har hunnit göra hur mycket som helst fastän det känns som att tiden har gått jättefort. I Kaikoura simmade vi med delfiner, gick till en sälkoloni och såg en sheep shearing show. I Motueka hoppades det fallskärm, och vi paddlade kajak och gick genom regnskoen i Abel Tasman National Park. Sedan åkte vi till Franz Josef där vi badade i hot glacier pools, såg Mt Cook (Aoraki) och Fox Glacier. Sedan åkte vi till Wanaka där vi besökte Puzzling World och några hoppade fallskärm. Nästa stopp var Te Anau där vi inte gjorde så mycket men på vägen dit stannade vi vid Kawarau Bridge där jag hoppade bungy jump vilket var det läskigaste jag någonsin gjort! Dagen efter åkte vi till Milford Sound på morgonen och sedan till Queenstown. Första kvällen i Queenstown hade vi en hangi (maori meal där man tillagar maten i ett hål i marken). Andra dagen åkte vi shotover jetboats och shoppade. Tredje dagen spenderade vi white water rafting, parasailing och jag och Lena gick på massage och ansiktsbehandling. Nästa dag var vår resa slut och vi åkte buss från Queenstown hem till Invercargill.

Utöver allt detta har vi lärt oss en maorisång och the haka, besökt Punekaiki pancake rocks och en Hokitika greenstone factory, tittat på rugby och mycket mer. Jag ska ladda upp lite bilder, men tills dess finns de på facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0