VÄRLDFAMILJ

I torsdags fick min pappa ett samtal från STS. De sa att en familj var intresserade av mig och att vi skulle ringa tillbaka under fredagen. Gissa om jag blev glad. Jag kunde knappt sitta still och fick en skräckblandad förtjusning. Lite läskigt är det ju ändå, för nu känns det att det är på riktigt. Jag började undra över vilka de var och vart de bodde.
När vi sedan ringde tillbaka fick vi reda på att familjen bor på en hästgård och vill därför ta emot inte bara en utan två utbytesstudenter med hästvana. Jag ska alltså inte vara den enda utbytesstudenten i huset. Jag ska få en tysk värdsyster. Och om jag hörde rätt så heter hon Lena. Mer än så fick vi inte veta. Jag skulle bara bekräfta att jag tycker att det är okej att bo med en annan utbytesstudent och att jag kan tänka mig att bo hos familjen. Nästa vecka skickar STS information om familjen. Spännande! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få min placering förän i typ juni. Och så fick jag den i februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0