VI HAR FLYTTAT

Det har hänt en del sen senast. Lena och jag har bytt värdfamilj. Vi bor inte tillsammans längre men våra familjer är bra vänner så vi ser mycket av varandra ändå.
Vi hade känt ett tag att vi inte riktigt trivdes längre och trots att vi pratade med vår familj så blev det inte bättre. Jag vill inte hänga ut dem allt för mycket, men det slutade med att vi lämnade Woodlands i fredags efter skolan. Vi spenderade helgen hemma hos en STS representant och på söndagen träffade vi våra nya familjer. De ordnade ett knytkalas för att välkomna oss. Vi bor nu båda två in town vilket känns sjukt skumt. Jag kan gå till skolan (fast de skjutsar mig till Lena som bor 2 min från skolan, men jag tänker nog börja gå ändå), vi kan göra saker, get involved och träffa vänner utanför skolan. Jag är så glad nu. Även om vi inte var helt olycklig förut och jag hade dåligt samvete över att lämna den gamla familjer så vore det att ljuga om jag skulle påstå att jag inte är mycket gladare nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0