HEAVEN IS INSIDE

Jag har haft en helt okej dag, och en superbra eftermiddag. Imorse gick vi upp vid 9-tiden, åt frukost och tog på oss våra läckra blåa overaller. Jag lyckades ramla i leran men det är en annan story. Sedan jagade vi lite kor. En hade en kalv hängandes halvvägs ut och en hade ett snett ansikte och såg helt retarded ut. Cracked me up. Jag följde hjälpte till att bära in kalvar i the calf shed.
Vi har börjat släppa ut Stanley i en liten paddock brevid huset. Han är så sjukt söt. Han följer efter en och springer runt. Idag åt han gräs och tuggade på pinnar. He's becoming a big boy.

Min fantastiska eftermiddag bestod av en ritt. Jag värmde upp Trudy lite smått på en volt och sedan red jag längs vägen. Zack följde med. Vi travade och gjorde lite skänkelvikning och galopperade. Trudy var hur fin som helst. Allvarligt talat, varför bor inte jag på en gård i Nya Zeeland i vanliga fall? Det är hur perfekt som helst (bortsett från avsaknad av bussar in till stan). Tänk er att rida längs en väg med får på båda sidor och berg längs horrisonten. Efteråt red jag Trudy barbacka ner till hagen igen. Helt perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0