INVERCARGILL, NEW ZEALAND


Som tidigare sagt ska jag bo på en bondgård som ligger i Woodlands, ca 2 mil utanför i en stad som heter Invercargill och ligger långt ner på sydön. Dock tror jag inte att jag har skrivit så mycket mer än så. Sedan jag fick reda på vart jag skulle bo har jag förstås gjort en hel del research. Gissa hur många gånger jag har googlat. Så här kommer en liten sammanfattning:

Invercargill, med en befolkningsmängd på ungefär 50 000 personer, ligger i regionen Southland. Det är Nya Zeelands sydligaste stad och även en av världens sydligaste städer. Invercargill ligger 483 mil från Sydpolen.
Staden omges av jordbruksmark och naturreservat; bl.a. Fiordland National Park.
Invercargill är hem åt bl.a. 111-åriga tuataran Henry, en reptil som det endast finns två idag levande arter kvar av, och Burt Munro, en nyazeeländsk motorcykellegend.





ph. google


Kommentarer
Postat av: Fanny

Ser ju supermysigt ut :)

2011-07-10 @ 22:05:44
URL: http://fannynz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0