TRÄNING


Sen årsskiftet har jag tränat minst två gånger i veckan på gym. Jag har aldrig i hela mitt liv hållt igång med träning under en så lång tid. Jag brukar få ryck och träna varje dag i två veckor under sommarlovet när jag inte har något att göra på dagarna. Men den här gången har jag hållit igång, och jag är rätt stolt över mig själv. Jag kommer att vara så himla fit när jag åker. Frågan är dock om jag håller igång när jag kommer till NZ. Jag har ju läst runt lite, och jag har fått reda på att i princip alla som åker iväg som utbytesstudent går upp i vikt. Så jag är lite orolig över att jag ska lägga av när jag åker för att jag inte orkar och då tappa all kondis och muskelmassa jag byggt upp, och såklart gå upp en massa i vikt.

Jag har lagt på ett extra kol i min träning. Jag har ett arbete som ska göras för idrotten som går ut på att man ska bli mer medveten om kost i samband med träning, framför allt konditionsträning. Så nu har jag bestämt mig för att börja springa en gång till i veckan. Nu brukar jag springa 5 km på löpband som uppvärmning innan styketräning vilket jag göra två gånger i veckan. Idag är en av mina gymdagar och jag planerar att gå till gymmet. Hurtigt värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0