STENUNGSÖ 25/3 - 27/3

Sista helgen i mars var jag som sagt i Göteborgsskärgård på avreseläger med andra STS-elever. Vi kom dit på fredagskvällen så den dagen hann vi inte göra så mycket. Vi åt middag, körde "speed-dating" och lyssnade på en presentation av en kille som hade varit utbytesstudent i USA (om jag minns rätt). Det var i alla fall fyra f.d. utbytesstudenter där och de tre andra (Australien, Kanada och Spanien) berättade om sina år under lördagsförmiddagen. Under lördagen hade vi frågesport om länderna vi alla skulle till, disskutioner om att vara utbytesstudent och vilka situationer man kan tänkas hamna i och på kvällen grillade vi marshmallows. På söndagen vid 10-tiden åkte vi tillbaka in til Göteborg för att åka hem, eller gå på avresemötet om man ville vilket jag gör i Stockholm i maj. Det var svinkallt hela helgen, men vi överlevde!

Jag bodde tillsammans med två tjejer som hette Daniella och Malin, som båda skulle till Kanada. Jag fick bl.a. träffa de andra två som ska till Nya Zeeland, en av dem går i samma skola som mig. Sammanträffande eller vad?


Stockholms central


Tåget mot Göteborg


Utsikten från vårt rum


Från vänster: Malin, Mathilda, Jag, Daniella, Åsa & Elin


Utanför kursgården


Mina rumskompisar Daniella och Malin


Daniella


Matsalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0