ATT VÄLJA ÄMNEN

Jag har börjat fundera lite över vilka kurser jag vill läsa under mitt utbytesår. Eftersom att jag vet vilken skola jag ska gå i så vet jag ju redan vilka kurser de erbjuder.

Outdoor Reacreation verkar vara något för utbytesstudenter. Då får man uppleva naturen på ett sätt som man annars inte skulle ha fått. Det involverar bland annat rock climbing, kayaking, tramping och skiing. Dock är jag inte så jättesportig av mig. Det kan nog vara kul ändå och det känns som att det skulle ge en möjlighet att ta vara på mitt år.

De har även photography i year 13, vilket känns som en självklarhet att jag ska välja med tanke på att jag läser foto här hemma. Biology är ju kul och matte borde man läsa så att man inte tappar det. Historia kanske? Och vore det inte kul om jag kom hem och kunde prata maori? Inte för att jag tror att jag skulle kunna lära mig det på ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0